Program: : Luni - Vineri - 08:00 - 20:00
  Contact: : +40 737 44 55 66 / +40 348 44 55 66

Drepturile si obligatiile pacientilor

Drepturile pacientilor internati:

  • pacientii au dreptul de a fi informati asupra serviciilor si metodelor terapeutice de care au nevoie si pe care spitalul le ofera;
  • toti pacientii au drepturi egale de acces la serviciile si metodele terapeutice, indiferent de casa de asigurari la care este inscris;
  • pacientii au dreptul de a fi informati asupra prioritatilor in acordarea asistentei medicale si de a lua decizii referitoare la ingrijirile acordate, in cunostinta de cauza, impreuna cu personalul medical;
  • pacientul are dreptul la acceptul sau refuzul tratamentului, in masura permisa de lege;
  • pacientul are dreptul de a fi informat si de a lua o decizie referitoare la efectuarea unui experiment sau a altor activitati de cercetare / aducatie asupra persoanei sale;
  • pacientii au dreptul la intimitate si la confidentialitatea tuturor informatiilor legate de afectiunea sa;
  • pacientul este informat in scris asupra drepturilor sale la internate; in cazul pacientilor cu lipsa de discernamant, vor fi informati apartinatorii legali ai acestora.

Obligatiile pacientilor internati:

Bolnavul internat va avea o atitudine corespunzatoare fata de personalul spitalului si va respecta prevederile Regulamentului de Ordine Interioara al spitalului, dupa cum urmeaza:

  • sa respecte intocmai tratamentul, regimul dietetic si recomandarile primite din partea personalului medical;
  • sa respecte ordinea, curatenia si linistea din saloane si rezerve;
  • sa nu fumeze pe timpul internarii si sa nu consume bauturi alcoolice pe timpul cat se afla in spital;
  • sa nu paraseasca salonul in timpul vizitei de dimineata (07:30 – 13:00) si a contravizitei din cursul dupa-amiezii (17:00 – 20:00) si sa respecte orarul servitului meselor, stingerea la ora 22:00;
  • sa nu paraseasca spitalul fara aprobare, in situatii deosebite (deces in familie, pagube materiale majore, situatii sociale de gravitate deosebita, citatii etc.) se procedeaza la externare cu reinternare ulterioara;
  • sa poarte echipament spitalicesc, hainele personale se bor ridica de la magazia Serviciului Statistica Medicala al Relatii cu Publicul – biroul externari – numai dupa ce a primit documentele de externare;
  • sa utilizeze cu grija echipamentele puse la dispozitie: Instalatii sanitare, TV, telefoane, bancomate, vesela precum si toate bunurile date in folosinta personala sau colectiva;
  • sa nu aduca in salon / rezerva, saci de sport cu echipament personal, echipamente electrice de incalzit sau radiocasetofoane – in afara truselor de igiena;
  • sa pastreze cu grija banii, obiectele de valoare, telefonul mobil sau documentele personale, intrucat spitalul nu raspunde de pierderea acestora;
  • sa se deplaseze la investigatii numai insotiti de personalul auxiliar din sectie;
  • sa nu se plimbe si/sau sa stationeze in apropierea gardului sau a portilor spitalului;
  • sa nu calce sau sa arunce gunoaie pe spatiile verzi din incinta spitalului;
  • sa nu stea in pozitii indecente pe bancile din parc sau sa produca tulburarea linistii din spital prin diferite procedee;
  • sa anunte personalul de serviciu in situatia inrautatirii starii unui bolnav din salonul / rezerva unde se afla internat;
  • sa ia la cunostinta, sub semnatura, drepturile si obligatile bolnavului internat si sa acorde consimtamantul sau atunci cand situatia impune semnarea acestuia;
  • sa completeze chestionarul anonim, pus la dispozitie de asistenta sefa si sa-l depuna la Cutia Postala a Asiguratului care se afla in sectie.

Bolnavii care nu respecta prevederile regulamentului de ordine interioara sau vor savarsi fapte ce contravin unui comportament civilizat li se va face imediat externarea din spital.